Sooja hooaja lähenedes meenub jalgratas kui transpordivahend, mis aitab jõuda kiiremini tööle, soovitavatesse sihtkohtadesse. Kuid kas teadsid, et see transpordivahend on samuti ka suurepärane viis enda kehavormide kujundamiseks ja kaalu langetamiseks?

Milliseid lihaseid treenib rattasõit?

Jalgratas on hea valik neile, kellel on ülekaal. See aitab põletada üleliigseid kaloreid ja parandada ainevahetust, millest sõltub inimese kehakaal. Pedaalide väntamisel väheneb rasvkude ning töötavad peaaegu kõik lihasgrupid, eriti aga jalalihased, areneb vastupidavusvõime, väheneb stress, paremini on omandatav  hapnik. Lisaks tugevdab rattaga sõitmine meie peamist kehamootorit – südant. Tähtis on teada, et rattasõit koormab südant vähem kui jooksmine, suusatamine või rulluisutamine. Seda enam, et igaüks saab valida talle sobiva sõiduintensiivsuse.  

Mida tuleb teada enne rattaspordiga alustamist?  

1. Tähtis on sõidu kestus. Tähtis on teada, et rasva põletamine algab peale 20–30 minutilist treenimist. Esimene kord ei tasu üle pingutada, sest peale seda valutab järgmisel päeval terve keha. Sõida esimesel korral rahulikult, jälgi, millal hakkad tundma väsimust. Hiljem pikenda sõiduaega vähehaaval.

2. Intervallid. Jalgratas on suurepärane trenažöör, millega saab reguleerida ise treeningu intensiivsust. Intervalltreening on tõeline rasvatapja. Alusta 10 minutilisest kergest väntamisest, millele järgneb mõneminutiline sprint kõige suuremal kiirusel. Samuti vali võimalikult mitmekesine teekond, millel tuleb ette ka mäkkesõitu. Tunniajane kerge väntamine põletab 300 kalorit, intensiivne, mägine teekond aitab aga põletada kuni 600 kalorit!

3. Ära unusta võtta kaasa pudelitäis vett!