Elektriratas on suurepärane valik rattasõidu nautimiseks, vähendades samas koormust jalgadele. Levinud stereotüüp, et elektriratta pedaale ei kasutata üldse, on vale. Tavaliselt kasutatakse pedaale ikka, mootorit kasutatakse aga soovitava kiiruse saavutamiseks, kergemaks mäkke tõusmiseks või pikema vahemaa läbimiseks, näiteks linnast välja sõitmiseks. Kui on vajadus, saab mootori täiesti välja lülitada ja kasutada elektriratast kui harilikku, kui aga jõud otsa saab, siis lülitada mootor jälle sisse. See on suurepärane lahendus neile, kes ei taha jõuda tööle higisena, kuid tahavad koduteel sportida.


Elektriratast armastavad eriti töötavad, vanemas eas ja põlvedega probleeme omavad inimesed. Tänu sellele jalgrattale on jalad vähem koormatud, sellised inimesed saavad lihtsamini väljas sportida, parandada enda tervist ja jõuda samas erinevatesse kohtadesse linnas ja linnast väljas ilma autota või ühistranspordita. Nagu ka tavaline jalgratas, võib elektriratas aidata arendada talje- ja seljalihaseid, seepärast ei vähene liikuvus. Elektriratas ei nõua palju jõupingutusi, seepärast on see suurepärane valik töötavatele inimestele, kes ei saa minna tööle jala ja kellel ei ole isiklikku autot.  


Peamine ja tõenäoliselt ainuke elektriratta miinus on selle kaal. Tänu paigaldatavale akule võib selle kaal kahekordistuda. Seoses sellega kuluvad kiiremini ka rehvid – neil on pidev lisakoormus. Olukorra parandamiseks on juba loodavad sellised jalgrattad, mis kaaluvad vaid 5 kg rohkem, kui harilikud jalgrattad.


Veel üks elektrirataste omanike mure on aku laadimine. Täielik laadimine kestab umbes 4–6 tundi. Kuid laadimiseks ei ole vaja spetsiaalseid tarvikuid, piisab harilikust pistikupesast. Seepärast võib väljasõidul jalgrattaga peatuda harilikus kohvikus, selle aja jooksul saab jalgratast kasvõi mingil määral laadida.

Kuidas valida elektriratast?  
Välismaal juba mõnda aega populaarne elektriratas rajab endale kiirelt teed ka meie turul. See transpordivahend on eriti hinnaline isikutele, kellel on nõrgad liigesed, kuid kes tahavad sõita jalgrattaga. Loomulikult tekib seda tüüpi jalgratta ostmisel rohkem tegureid, mis tuleb hästi läbi mõelda.


Kuidas töötab elektriratta mootor?
Elektriratta mootor aitab sõita ülesmäge, läbida suuremaid vahemaid. Sõltuvalt vajadustest pead valima, millist tüüpi mootorit vaja läheb: • sellist, mis hakkab tööle pedaalide väntamisel: mõningate elektrirataste mootor töötab ainult pedaalide väntamisel (nendega saab saavutada suurema kiiruse); • akuga: nupuvajutusega lülitub sisse mootor, mis aitab sõita.


Tavaliselt valivad jalgratta, mille mootor lülitub sisse pedaalide väntamisel need, kes soovivad kiiret, kergesti hallatavat mägiratast. Loomulikult võib tänu võimalusele saavutada suurema kiiruse olla selline rattatüüp veidi ohtlik, eriti takistuste vahel laveerimisel. Soovitatav on osta jalgratas, mille võimsust saab reguleerida. Nii saad alustada sõitmist vähem võimsa jalgrattaga, hiljem aga tõsta võimsust vastavalt vajadustele.  


Tehniliselt korras elektrirattaga saab sõita ka vihma või miinuskraadidega. Kuid peab võtma arvesse, et miinuskraadidega võib aku maht väheneda sõltuvalt temperatuuri suurusest ja mitte ulatuda täismahus töötamiseni. Selle pärast võib läbitav vahemaa väheneda.

Rääkides mootori võimsusest, on see tavaliselt 250 W. Sellest piisab igal reljeefil sõitmiseks ja iga lubatud elektriratta kiiruse saavutamiseks ilma täiendavate jõupingutusteta.  


Elektriratta kaal  
Seoses lisamootoriga on elektriratas raskem (sõltuvalt akust, mehhanismi suurusest, kasutatud materjalidest). Tänapäeval toodetakse jalgrattaid suhteliselt väikeste, kuid võimsate mootoritega. Neil, kes soovivad mugavust, on  kõige parem valida selline. Ära unusta, et kui rehv läheb katki, tuleb jalgratast enda kõrval lükata, elades aga teisel korrusel tuleb see sinna kanda, seepärast on kergem jalgratas mugavam.


Tähtis on ka Sinu kaal – mida raskem Sa oled, seda võimsamat akut ja mootorit on vaja. Soovitatav on valida liitiumioonakuga mootor, mis on kergem. Teine sobiv aku on pliihappeaku, kuid see on palju raskem ja on lühema kasutuseaga. Ära unusta, et akut tuleb regulaarselt laadida.  


Proovi elektriratast
Nagu iga ratta ostmisel, tuleks ka elektriratast enne selle soetamist proovida. Sõida mõned meetrid, tee mõned ringid, testi mootorit  (ainult ettevaatlikult!). Kontrolli, kas istuda on mugav.
Sõltuvalt aku ja mootori asendist on sellel jalgrattal veidi teistsugune raskuskese. See tähendab, et istudes esimest korda sellel rattal võib Sul olla raske säilitada tasakaalu. Kui Sa ikka kaldud, on raske otse sõita, on parem otsida jalgratast, mille aku on paigaldatud madalamale.  


Kui palju raha kulutada?  
Summa, mille peaksid maksma elektriratta eest, on seotud Sinu vajadustega. Näiteks kui kavatsed asendada auto jalgrattaga, siis tuleb ka rohkem kulutada (suhteliselt kiire, tugev elektriratas maksab rohkem).