Kevadel sõidab tänavatel aina rohkem jalgrattureid, kuid paljud sõidavad linna isegi kontrollimata enda jalgratast peale talve. Rattasõit on ohutu vaid siis, kui kõik detailid on kontrollitud, töötavad sobivalt, nagu vaja. Seepärast on õnnetusjuhtumite vältimiseks jalgratta kontrollimine enne sõitu kohustuslik.

Rattad ja rehvid  
Halvas seisus rataste ja katkiste rehvidega kaugele ei jõua, seepärast on tähtis enne sõitu nende eest hoolt kanda. Rehvid peavad olema veljele ühtlaselt paigaldatud, neil ei tohi olla mingeid ohtlikke kriimustusi. Ohutud kriimustused tuleks kinni liimida, kui nende eest hoolt ei kanna, võivad rehvid puruneda sõidu ajal. Kui märkad rehvil muhku või tugevat kulumist, on parem vahetada see kohe ära. Lõpetuseks pööra tervet ratast  ja kontrolli, kas ei ole kuulda mingit raginat, see võib olla märgiks, et tuleb pingutada ratast hoidvaid mutreid. Enne sõitmist ära unusta rehve täis pumbata.

Pidurid
Rataste kontrollimisel tuleb kontrollida ka pidureid – kas ratta pöörlemisel piduriklots ei takerdu,  libiseb hästi.  Seejärel võib juba vajutada piduritele, kui need suruvad ratast ebasobivalt, peab võibolla vahetama või parandama piduriklotse. Kontrolli, kas ükski trossidest ei ole katkenud. Pidurid peavad olema joondatud veljega.

Käigumehhanism, pedaalid ja kett
Kontrolli enne sõitmist, kuidas käigud ümberlülituvad: kontrolli käiguvahetajaga kõiki käikusid ükshaaval ja kontrolli, kas kett on kergesti ümbertõstetav ühelt hammasrattalt teisele. Käikude ümberlülitamine peab toimima kergelt.  Pedaalide kontrollimisel tuleks neid paar korda pöörata ja vaadata, kas vänt töötab sobivalt, kas ei kiilu pööreldes kinni.
Pöörates pedaale tuleks vaadata üle ka kett. Kett peab pöörlema kergelt, mitte kinni kiiluma. Sellel ei tohi olla kulunud või murdunud lülisid. Samuti kontrolli, kas ketis ei ole neist puudu. Enne sõidu alustamist tuleks määrida ketti määrdega.  

Viimased kontrollimised
Kui lõpetad kontrollimise, vaata, kas raamil ei ole pragusid, mis võiksid seda rikkuda. Suuremate pragude märkamisel tuleks viia jalgratas professionaalide juurde. Kontrolli kõiki mutreid, need peavad olema tugevalt kinni keeratud. Sadul peab olema reguleeritud, määra sobiv kõrgus, kaldenurk. Käepidemed peavad olema stabiilselt kinnitatud, sobival kõrgusel.


Samuti kanna hoolt sobivate aksessuaaride eest: jalgratta valgustus, helkurid.


Peale sellist kontrolli on puudu vaid kiiver ja vest, ning  Sa oledki valmis tänavatele sõitma!