Paljud mõistavad juba, et jalgrattaga sõitmine mõjub positiivselt tervisele. See on suurepärane viis tõsta enda füüsilist vastupidavust, vähendada rasvumist ning treenida lihaseid. Sõites jalgrattaga töötavad pea kõik kehalihased, seepärast tasuks neil, kes treenivad, teada, millised lihased arenevad kõige rohkem.


Maksimaalselt töötavad jalgrattasõidu ajal järgmised lihased: tuharalihased, reielihased, säärelihased. Just nimelt need lihased kasutavad pedaalide väntamisel kõige rohkem jõudu. Just nimelt seepärast tasubki neile lihastele pedaalide väntamine kõige rohkem ära. Tugevad tuharalihased aitavad arendada puusasid ja anda rohkem jõudu, puusalihased aga aitavad hoida pidevat väntamise kiirendust. Kuigi viimased lihased ei anna jõudu, annab nende liikumine stabiilsust, tänu millele on kergem hoida tasakaalu, väheneb põlvede vigastamise tõenäosus. Seega peaks jalgratturid, kes soovivad sõitmise ajal kasutada paremini ära enda kehajõudu, treenima just nimelt neid lihaseid.  


Tuhara-, puusalihaseid saad kõige paremini treenida intervallidega rattasõiduga. See tähendab, et teatud kindla intervalli vältel tuleb vändata tugevamini, et tekitada lihastele šoki. Mõne aja möödudes võid vändata jälle hariliku kiirusega. Selline ajutine agressiivne šokk paneb lihased kasvama. Kuid selliseid šokke ei ole vaja tekitada terve treeningu vältel. See võib vastupidi lihaseid väsitada.

Üldiselt aitavad regulaarsed treeningud vabaneda keha „puitumisest“ ja muuta figuuri ilusamaks. Lisaks aitab rattasõit vähendada soovimatut kehakaalu, paraneb kopsude tegevus, paraneb uni, mõjutab positiivselt ajutegevust, aitab võidelda kahjulike harjumustega.