Sõites kaob jõud kiiremini, kui ei ole kaasas mingeid suupisteid või vett janu kustutamiseks. Suupisteid saad võtta nii sõidu kui ka puhkepeatuste ajal. Kas teadsid, millist toitu on vaja, kui lähed matkale või pikemale rattasõidule, et pedaalide väntamisel ei jääks puudu energiast?

Enne sõitu söö selliseid toiduaineid, mis sisaldavad ohtralt süsivesikuid. Milline nende kogus on vajalik, sõltub füüsilise koormuse kestusest.  


Võid valida leiva ja selle tooted, makaronid, tatra, riisi, kartulid, kuivatatud puuviljad, juua sagedamini süsivesikuid sisaldavaid jooke ja tarbida vähem rasvast toitu. Kui sinu organism ei tolereeri palju süsivesiku- ja kiudainerikast toitu (näiteks peenestamata teraviljatooteid, suurt kogust aedvilju), on soovitatav kasutada näiteks valget nisuleiba, harilikku kaerahelbeputru, peenestatud või viilutatud puuvilju.  


Sõites jalgrattaga vali kergemad suupisted: puuviljad, pähklid, teraviljabatoonid, leivapulgad jms.  


Üldiselt peavad jalgratturite menüüs olema ka valgud – loomaliha, linnuliha, oad, muna ja piimatooted. See toit võimaldab toetada harjumuspärast lihasmassi ning organismi taastumisprotsesse peale treenimist. Sõites jalgrattaga ära unusta ka rasvasid – avokaado, pähklid, kala.